Nabór na stanowisko ds. księgowości w Zespole ds. Budżetu Edukacji w Urzędzie Miejskim w Siechnicach
URZĄD MIEJSKI w SIECHNICACH
ul. Jana Pawła II 12, 55011 Siechnice
ogłasza nabór na
stanowisko ds. księgowości w Zespole ds. Budżetu Edukacji
w Urzędzie Miejskim w Siechnicach
Wymiar czasu pracy: nabór na 1 pełny etat
Rodzaj umowy: umowa o pracę
Do zadań na wyżej wymienionym stanowisku należy m. in.:
Obsługa finansowo-księgowa publicznych szkół podstawowych działających na terenie Gminy Siechnice:
1) dekretowanie i księgowanie w syntetyce i analityce dokumentów księgowych;
2) sporządzanie Poleceń Księgowych (PK),Not księgowych;
3) księgowanie dowodów księgowych w terminach zapewniających sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych;
4) uzgadnianie na koniec każdego miesiąca zestawień obrotów i sald, dzienników;
5) przygotowywanie danych do sprawozdań budżetowych jednostek;
6) kontrola rachunkowa z przeprowadzanych inwentaryzacji;
7) rozliczanie i monitorowanie należności budżetowych, naliczanie odsetek od nieterminowych płatności;
8) uzgadnianie co miesięczne zobowiązań z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych, składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy z rachubą płac;
9) obsługa bankowości elektronicznej, akceptowanie przelewów do zapłaty;
10) w zakresie prowadzonych spraw:
a) opracowywanie informacji, analiz i statystyk;
b) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza;
c) przygotowywanie kompletnych, poprawnych i zgodnych ze stanem faktycznym danych do Biuletynu Informacji Publicznej, zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
11) archiwizacja dokumentów na zajmowanym stanowisku pracy;
12) prowadzenie zaangażowana wydatków budżetowych;
13) nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków przeznaczonych na finansowanie realizacji zadań związanych z organizacją kształcenia specjalnego dzieci w szkołach;
14) znajomość zagadnień podatku VAT, księgowanie dokumentów;
15) wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonych.
Stanowisko pracy: Praca administracyjno-biurowa wykonywana w systemie jednozmianowym, ośmiogodzinnym, w tym praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Budynek, w którym wykonywana będzie praca mieści się przy ul. Kolejowej 4 a w Siechnicach.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- wykształcenie wyższe kierunkowe w dziedzinie: finanse, rachunkowość;
- minimum 3 letni staż pracy na podobnym stanowisku;
- znajomość i umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa w zakresie rachunkowości, finansów publicznych, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- znajomość i umiejętność praktycznego stosowania Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie czynności objętych zakresem zadań tego stanowiska;
- umiejętność biegłej obsługi komputera, w tym dobra znajomość pakietu MS Office;
- znajomość i praca w systemach finansowo-księgowych.
Wymagania dodatkowe:
- dyspozycyjność;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- umiejętność komunikacji i pracy w zespole;
- odporność na stres;
- umiejętność sprawnej organizacji pracy na zajmowanym stanowisku;
- terminowość, odpowiedzialność i dokładność;
- mile widziane doświadczenie w księgowości placówek oświatowych;
- dodatkowym atutem będzie znajomość obsługi programu księgowego Program Finanse DDJ firmy Wolters Kluwer.
Wymagane dokumenty:
1) Curriculum Vitae -z przebiegiem nauki i pracy zawodowej;
2) list motywacyjny;
3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
5) oświadczenie o posiadanym obywatelstwie;
6) kopia dokumentu potwierdzająca znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego);
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych;
8) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
9) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) oświadczenie o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych” – opatrzone własnoręcznym podpisem;
11) oświadczenie o niepełnosprawności, opatrzone własnoręcznym podpisem; kandydat, który korzysta z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, na rozmowie kwalifikacyjnej zobowiązany jest okazać oryginał dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Curriculum Vitae, list motywacyjny oraz wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie przez kandydata.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, na koszt własny kandydata.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesyłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Siechnicach ul. Jana Pawła II 12, 55–011 Siechnice z dopiskiem na kopercie: „Nabór na stanowisko ds. księgowości w Zespole ds. Budżetu Edukacji” lub na adres e-mail: biuro@umsiechnice.plbądź dostarczyć osobiście do Kancelarii Urzędu w terminie do dnia 24.03.2023 r.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu. Aplikacje wniesione po terminienie będą rozpatrywane. Aplikacje niezawierające wszystkichwymaganych elementów nie będą rozpatrywane.
Do dalszej rekrutacji zapraszani będą telefonicznie lub drogą elektroniczną kandydaci, którzy spełnili wymagania niezbędne określone w ogłoszeniu o naborze oraz złożyli najlepsze z punktu widzenia kryteriów oferty.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Siechnicach.
Siechnice, 08.03.2023 r.