Nabór na stanowisko ds. budżetu i kontroli w Biurze Budżetu i Kontroli
URZĄD MIEJSKI W SIECHNICACH
ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice
ogłasza nabór
na stanowisko ds. budżetu i kontroli w Biurze Budżetu i Kontroli
Wymiar czasu pracy: umowa na zastępstwo-cały etat od lipca 2024 r.
Rodzaj umowy: umowa o pracę
Do zadań na wyżej wymienionym stanowisku należy m. in.:
- dekretowanie i księgowanie dowodów organu, sporządzanie not księgowych organu w sprawach prowadzonych w Urzędzie Miejskim w Siechnicach;
- weryfikowanie sprawozdań Rb gminnych jednostek pod względem formalnym oraz pod względem przekazanych kwot na realizację wydatków;
- sporządzanie projektów sprawozdań jednostkowych Rb Urzędu;
- sporządzanie sprawozdań RB organu;
- uzgadnianie sprawozdań z jednostkami organizacyjnymi gminy;
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi, w tym z Regionalną Izbą Obrachunkową, Ministerstwem Finansów, Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Urzędem Skarbowym, Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie dochodów, wydatków, zwrotu środków oraz sprawozdawczości;
- sporządzanie wstępnego bilansu organu;
- ustalanie kwoty wolnych środków;
- ewidencjonowanie przychodów oraz rozchodów budżetowych, sporządzanie not dla Wydziału Finansowo - Księgowego w zakresie spłaty rat kredytów, pożyczek, obligacji i odsetek oraz bieżąca korespondencja z bankami i instytucjami finansowymi;
- bieżące informowanie przełożonego o zmianach w przepisach z zakresu sprawozdawczości;
- współpraca z Wydziałem Finansowo - Księgowym w zakresie realizacji dochodów podatkowych;
- opracowywanie planów finansowych zadań zleconych;
- archiwizowanie danych;
- inne zadania zlecone przez przełożonego.
Warunki pracy: Praca administracyjno-biurowa wykonywana w systemie jednozmianowym, ośmiogodzinnym, w tym praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Budynek, w którym wykonywana będzie praca jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, praca w zespole, praca z klientem zewnętrznym.
Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub z zakresu prawa i administracji uzupełnione wykształceniem ekonomicznym (w tym z zakresu rachunkowości);
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych);
- znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, samorządzie gminnym, przepisów ustawy o finansach publicznych, rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego;
- wykształcenie wyższe: wyższe ekonomiczne lub z zakresu prawa i administracji uzupełnione wykształceniem ekonomicznym (w tym z zakresu rachunkowości);
- biegła obsługa komputera, w tym pakietu MS Office;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- dyspozycyjność;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność współpracy w zespole;
- komunikatywność, samodzielność w działaniu, odporność na stres;
- terminowość, dokładność i odpowiedzialność;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- mile widziane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
- list motywacyjny,
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie,
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie - opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych - opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych - opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych” - opatrzone własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie o niepełnosprawności, opatrzone własnoręcznym podpisem; kandydat, który korzysta z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, na rozmowie kwalifikacyjnej zobowiązany jest okazać oryginał dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, na koszt własny kandydata.
Wymagane, kompletne dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Siechnicach - złożyć w Kancelarii Urzędu bądź przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Siechnicach ul. Jana Pawła II 12, 55–011 Siechnice z dopiskiem na kopercie „Nabór na stanowisko ds. budżetu i kontroli ” lub wysłać mailem wraz z wszystkimi załącznikami na adresbiuro@umsiechnice.pl - w terminie do dnia 21.06.2024 r.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu. Aplikacje niekompletne oraz wniesione po terminie nie będą rozpatrywane.
Do dalszej rekrutacji zapraszani będą telefonicznie lub drogą elektroniczną kandydaci, którzy spełnili wymagania niezbędne określone w ogłoszeniu o naborze oraz złożyli najlepsze z punktu widzenia kryteriów oferty.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Siechnicach
Siechnice, 27.05.2024 r.