2021-03-26

Protokół sesji nr XXXVIII/21

Protokół sesji nr XXXVIII/21

Rady Miejskiej w Siechnicach
z dnia 18 luty 2021 r.

 

Po sprawdzeniu quorum, sesję nr XXXVIII/21Rady Miejskiej w Siechnicach otworzył i obrady prowadził przewodniczący Rady Miejskiej Roman Kasprowicz.

W sesji uczestniczyło 21radnych (online), burmistrz Siechnic Milan Ušák, pracownicy samorządowi, przedstawiciele jednostek pomocniczych.

 

Porządek obrad:

1.    Wnioski do porządku obrad.

2.    Zatwierdzenie protokołu z sesji nr XXXVI/20.

3.    Informacje i komunikaty przewodniczącego Rady Miejskiej i przewodniczących komisji.

4.    Informacje i komunikaty burmistrza.

5.    Projekt uchwały Rady Miejskiej zmieniający uchwałę budżetową na rok 2021 Gminy Siechnice.

Wnioskodawca: Burmistrz Siechnic.Referuje: Burmistrz Siechnic.

Opiniuje: Komisja Budżetu i Finansów, Klub Radnych Gmina Fair Play, Klub Radnych Prawo
i Sprawiedliwość.

6.    Projekt uchwały Rady Miejskiej zmieniający uchwałę w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Siechnice.

Wnioskodawca: Burmistrz Siechnic. Referuje: Burmistrz Siechnic.

Opiniuje: Komisja Budżetu i Finansów, Klub Radnych Gmina Fair Play, Klub Radnych Prawo
i Sprawiedliwość.

7.    Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębu Łukaszowice, gmina Siechnice. Wnioskodawca: Burmistrz Siechnic. Referuje: Burmistrz Siechnic.

Opiniuje: Komisja Gospodarcza i Rozwoju Gminy, Klub Radnych Gmina Fair Play, Klub  Radnych Prawo i Sprawiedliwość.

8.    Projekt uchwały Rady Miejskiej zmieniający uchwałę w spawie zasad udzielania dotacji celowej na instalację urządzeń do gromadzenia i zagospodarowania wód opadowych w miejscu ich powstania.

Wnioskodawca: Burmistrz Siechnic.

Referuje:Burmistrz Siechnic

Opiniuje: Komisja Gospodarcza i Rozwoju Gminy, Klub Radnych Gmina Fair Play, Klub Radnych Prawo i Sprawiedliwość.

9.    Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przejęcia od Powiatu Wrocławskiego zadania zarządzania odcinkami publicznych dróg powiatowych w ramach realizacji programu „Bezpieczna droga” w zakresie inwestora.

Wnioskodawca: Burmistrz Siechnic.

Referuje:Burmistrz Siechnic

Opiniuje: Komisja Gospodarcza i Rozwoju Gminy, Klub Radnych Gmina Fair Play, Klub Radnych Prawo i Sprawiedliwość.

10.  Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Gminie Wrocław przez opracowanie dokumentacji projektowej.

Wnioskodawca: Burmistrz Siechnic.

Referuje:Burmistrz Siechnic

Opiniuje: Komisja Gospodarcza i Rozwoju Gminy, Klub Radnych Gmina Fair Play, Klub Radnych Prawo i Sprawiedliwość.

11.  Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Wrocławskiemu z przeznaczeniem na realizację zadania pn. Utrzymanie i rozwój Systemu Informacji Przestrzennej Powiatu Wrocławskiego wroSIP w roku 2021.

Wnioskodawca: Burmistrz Siechnic.

Referuje:Burmistrz Siechnic.

Opiniuje: Komisja Gospodarcza i Rozwoju Gminy, Klub Radnych Gmina Fair Play, Klub Radnych Prawo i Sprawiedliwość

12.  Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Siechnice.

Wnioskodawca: Burmistrz Siechnic.

Referuje: Burmistrz Siechnic.

Opiniuje: Komisja Gospodarcza i Rozwoju Gminy, Klub Radnych Gmina Fair Play, Klub
           Radnych Prawo i Sprawiedliwość.

13.  Interpelacje i zapytania radnych- w formie pisemnej.

14.    Wolne wnioski - w formie pisemnej.

 

Ad.1.    Za zatwierdzeniem porządku obrad XXXVIII sesji głosowało 19 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny był nieobecny podczas głosowania.

Ad.3.    Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Kasprowicz poinformował, że w styczniu zmarł były radny Rady Gminy Święta Katarzyna Pan Adam Nawrocki. Przewodniczący poprosił o powstanie, tak aby radni w symboliczny sposób, minutą ciszy uczcili pamięć zmarłego.  W swoich komunikatach Przewodniczący Rady poinformował także, że do Biura Rady od ostatniej Sesji wpłynęły 3 zapytani oraz 2 interpelacje od radnych. Dodatkowo przekazano informację, iż w piątek została podpisana umowa pomiędzy SISK a wykonawcą inwestycji budowy ośrodka zdrowia w Siechnicach.

Ad.4.    Burmistrz Siechnic Milan Ušák nawiązując do informacji przekazanej przez Przewodniczącego Rady potwierdził, iż w piątek została podpisana umowa pomiędzy Spółką SISK a firmą Erbud Operations na budowę ośrodka zdrowia i już w marcu powinny rozpocząć się pierwsze prace. Dodatkowo Burmistrz poinformował, iż w imieniu Gminy podpisał umowę z firmą Climatic Sp. Zo.o. Sp.k – wykonawcą rozbudowy szkoły podstawowej w Radwanicach. W swoich komunikatach Burmistrz  przekazał także informację, że w dniu wczorajszym w Gazecie Wrocławskiej ukazał się artykuł w sprawie złożonych wniosków o budowę przystanków kolejowych (Gmina Siechnice składała wniosek o budowę przystanku w miejscowości Radwanice). Z informacji prasowej wynika, iż wniosek nie został uwzględniony.

Ad.5.    Projekt uchwały Rady Miejskiej zmieniający uchwałę budżetową na rok 2021 Gminy Siechnice.  Skarbnik Gminy Krystyna Chmura poinformowała, że projekt uchwały omawiany był na poniedziałkowym posiedzeniu komisji Budżetu i Finansów. Skarbnik poprosiła o zmianę w punkcie 6 , ze względu na zaawansowane czynności w kierunku podpisania umowy na dofinansowanie zadania bieżącego pod tytułem „ remont ulicy Pogodnej w miejscowości Grobilce, Gmina Siechnice”  w celu zabezpieczenia środków na jego realizację w 2021 roku. Burmistrz Siechnic Milan Ušák przedstawił informację na temat niedawno ogłoszonych przetargów tj. zadanie drogowe budowy ulicy Polnej w Iwinach, budowa i przebudowa 2 etapu ulicy Świętego Krzyża w Siechnicach, opracowanie dokumentacji projektowej budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 395 ul. Strzelińska w Żernikach Wrocławskich do miejscowości Smardzów, Gmina Siechnice. Radna Alina Kłosowska zwróciła uwagę, iż w obradach sesji został pominięty punkt drugi porządku obrad.                                                                               

Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Kasprowicz poinformował, iż po zreferowaniu punktu 5 omówiony zostanie omyłkowo pominięty 2 punkt porządku obrad.           

Ad.2.    Za zatwierdzeniem protokołu z XXXVI/20 Sesji Rady Miejskiej w Siechnicach głosowało 19 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu, 1 radny był nieobecny podczas głosowania. 

Ad.5.c.d. Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Piotr Gądziński przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Gmina Fair Play Jakub Kłosiński przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość Andrzej Dulski poinformował, iż Klub nie wydał opinii do projektu uchwały.

Za przyjęciem uchwały Rady Miejskiej nr XXXVIII/321/21 zmieniającą uchwałę budżetową na rok 2021 Gminy Siechnice głosowało 16 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu, 1 radny był nieobecny podczas głosowania.                                                                        

Ad.6.    Projekt uchwały Rady Miejskiej zmieniający uchwałę w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Siechnice.

Skarbnik Gminy Krystyna Chmura poinformowała, że projekt uchwały omawiany był szczegółowo na poniedziałkowym posiedzeniu komisji Budżetu i Finansów. Skarbnik Gminy zgłosiła poprawkę autorską W załączniku nr 3 do Uchwały w punkcie 6 dodać pkt. 6.1 o następującym brzmieniu: „Uchwałą Rady Miejskiej Nr XXXVIII/321/21 z dnia 18 lutego 2021r. zmieniono wynik finansowy z - 46 143 543,04 zł na -55 855 612,55 zł oraz wysokość przychodów z 49 792 543,04 zł na 60 958 612,55 zł. Jako źródło finansowania powstałej różnicy deficytu wskazuje się kwotę wolnych  środków o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt.6 ustawy o finansach publicznych tj. środków powstałych jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego , wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.  Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Piotr Gądziński przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Gmina Fair Play Jakub Kłosińskiprzedstawił pozytywną                 opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość Andrzej Dulski przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Radny Łukasz Kropski zwrócił się z pytaniem czego dotyczyły faktury grudniowe wystawione przez Spółkę SISK. Skarbnik Gminy Krystyna Chmura poinformowała, że zmiana powstała w wyniku złożenia wniosku przez Kierownik Wydziału Komunalnego. Treść wniosku dotyczyła utrzymania właściwego stanu technicznego ulic, parków oraz znaków drogowych a także przystanków komunikacji publicznej – kwota 12 730,50 zł. Kolejna wyszczególniona kwota 8 768,46 związana jest z realizacją zadania powierzonego polegającego na zarządzaniu gminnym targowiskiem w Siechnicach a punkt trzeci, czyli kwota  1 790,12 zł dotyczy utrzymania czystości placów zabaw, koszy ulicznych i parkowych oraz psich pakietów.  Druga faktura dotyczy utrzymania zieleni. Kierownik Wydziału Środowiska, Zieleni i Gospodarki Wodnej Jacek Gierczak poinformował, iż wyszczególniona na fakturze kwota dotyczy comiesięcznych rat, które wypłacane są za utrzymanie terenów zieleni w związku z zadaniami powierzonymi spółce do realizacji. Zadania wykonane były przez Spółkę w grudniu i odebrane zostały na podstawie stosownego sprawozdania w styczniu, stąd też następuje przesunięcie kosztów na rok bieżący. Radny Łukasz Kropski w odpowiedzi zaznaczył, iż te informacje przekazywane były na posiedzeniu komisji a chciałby dopytać o szczegółowy zakres wykonanych prac.   Kierownik Wydziału Środowiska, Zieleni i Gospodarki Wodnej Jacek Gierczak poinformował, że zakres zadań jest bardzo szeroki i dotyczy zadań wykonanych na terenie całej Gminy w zakresie utrzymania terenów zieleni.   Burmistrz Siechnic Milan Ušák poinformował, iż z wykonanych prac i zrealizowanych zadań został sporządzony protokół odbioru a radny ma prawo do wglądu w dokument do czego Burmistrz Siechnic serdecznie zachęca po zakończeniu obrad Sesji. Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Kasprowicz ponownie sprawdził quorum. Udział w sesji potwierdziło 21 radnych. Za przyjęciem uchwały Rady Miejskiej nr XXXVIII/322/21 zmieniającą uchwałę w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Siechnice   głosowało 21 radnych.

Ad.7.    Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębu Łukaszowice, gmina Siechnice. Burmistrz Siechnic Milan Ušák poinformował, że potrzeba procedowania projektu uchwały związana jest z planowanym uruchomieniem programu budowy małych obiektów świetlicowych na terenie gminy. Burmistrz poinformował o trudnościach związanych z gruntem na którym obecnie znajduje się tymczasowy obiekt świetlicowy. Z racji tego, że gmina nie posiada gruntów, które można zagospodarować na tereny rekreacyjne dla mieszkańców, konieczne jest dokonanie zmiany aktualnie obowiązującego planu  i ustalenie funkcji jako terenu publicznego w celu jego nabycia w drodze zakupu lub wywłaszczenia. W roku 2021 planowo ma powstać koncepcja programu funkcjonalno użytkowego dla kilku obiektów na terenie Gminy Siechnice, tak aby w następnym etapie ogłosić przetarg „ Zaprojektuj i wybuduj” dla wnioskowanych obiektów. Przewodniczący Komisji Gospodarczej i Rozwoju Gminy Michał Młyńczak przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Gmina Fair Play Jakub Kłosiński przedstawił pozytywną  opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość Andrzej Dulski przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Za przyjęciem uchwały Rady Miejskiej nr XXXVIII/323/21 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębu Łukaszowice, gmina Siechnice głosowało 21 radnych.

Ad.8.    Projekt uchwały Rady Miejskiej zmieniający uchwałę w spawie zasad udzielania dotacji celowej na instalację urządzeń do gromadzenia i zagospodarowania wód opadowych w miejscu ich powstania.      Kierownik Wydziału Środowiska, Zieleni i Gospodarki Wodnej Jacek Gierczak poinformował, że projekt uchwały zawiera propozycję zmian części zapisów w regulaminie, stanowiącym załącznik do uchwały numer XXVII/235/20 Rady Miejskiej w Siechnicach. W zapisach regulaminu dokonano trzech zmian: 1) Dotacja może być przyznana tylko raz w odniesieniu do danej nieruchomości- jeden wniosek przypadający na jedną działkę geodezyjną. 2) Dotacja nie może być wykorzystywana na pokrycie kosztów zakupu rynien i urządzeń służących do ich zamontowania. 3) Zmiana omyłkowo umieszczonego zapisu, że osoby ubiegające się o dotację celową przez rozpoczęciem zadania składają w Urzędzie Miejskim w Siechnicach wniosek wraz z załącznikami – do wniosku o przyznanie dotacji nie dołącza się załączników w związku z czym usunięto zapis. Kierownik zaznaczył, iż rozliczone zostaną prawidłowo złożone do dnia 31 października wnioski.     Przewodniczący Komisji Gospodarczej i Rozwoju Gminy Michał Młyńczak przedstawił pozytywną    opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Gmina Fair Play Jakub Kłosiński przedstawił pozytywną  opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość Andrzej Dulski przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Radny Jakub Kłosiński zwrócił się z zapytaniem od kiedy będzie można składać wnioski na udzielenie omawianej dotacji.  W odpowiedzi Kierownik Wydziału Środowiska, Zieleni i Gospodarki Wodnej Jacek Gierczak poinformował, że w budżecie Gminy zostały przyznane środki na ten cel zatem już teraz można wnioskować o udzielenie dotacji celowej. Za przyjęciem uchwały Rady Miejskiej nr XXXVIII/324/21 Miejskiej zmieniającej uchwałę w spawie zasad udzielania dotacji celowej na instalację urządzeń do gromadzenia i zagospodarowania wód opadowych w miejscu ich powstania glosowało 21 radnych.

Ad.9.    Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie przejęcia od Powiatu Wrocławskiego zadania zarządzania odcinkami publicznych dróg powiatowych w ramach realizacji programu „Bezpieczna droga” w zakresie inwestora.

Kierownik Wydziału Inwestycyjnego Karina Chojnacka-Netter poinformowała, że w związku z przystąpieniem Gminy Siechnice do realizacji programu współpracy z Powiatem Wrocławskim w zakresie budowy chodników przy drogach powiatowych pn. „ Bezpieczna droga” podjęto decyzję o przejęciu od zarządcy drogi w ramach sprawowania zastępstwa inwestorskiego. Podjęcie uchwały konieczne jest do zrealizowania wyszczególnionych w treści uchwały zadań.  Przewodniczący Komisji Gospodarczej i Rozwoju Gminy Michał Młyńczak przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Gmina Fair Play Jakub Kłosiński przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość Andrzej Dulski przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Burmistrz Siechnic Milan Ušák zaznaczył, iż do opracowania dokumentacji projektowej jak i budowy wyszczególniono zadanie pn. „ Przebudowa fragmentu drogi powiatowej nr 1934D w miejscowości Tresno polegająca na budowie chodnika wzdłuż ul. Nadodrzańskiej oraz korekcie geometrii drogi łuku”  a pozostałe zadania wyszczególnione w treści uchwały dotyczą opracowania dokumentacji projektowej.   RadnaKatarzyna Nowak-Pokorny zwróciła się zapytaniem o przebudowę zatoki autobusowej przy szkole podstawowej w Świętej Katarzynie. Radna zaznaczyła, iż w treści uchwały jest zarówno opracowanie dokumentacji projektowej jak  budowa. Dodatkowo radna zwróciła uwagę na odcinek drogi znajdujący się po przeciwnej stronie szkoły, który można także włączyć do programu „ Bezpieczna droga”. W odpowiedzi Burmistrz Siechnic Milan Ušák poinformował, iż są to planowane zadania a stopień zaawansowania ich realizacji będzie uzależniony od terminu realizacji dokumentacji projektowej. Co do wniosku radnej o objęcie programem dodatkowego odcinka drogi Burmistrz zaznaczył, iż jest to koncepcja godna uwagi, natomiast nie konsultował jej z wydziałem inwestycyjnym.  Radna Katarzyna Nowak-Pokorny poinformowała, iż ma świadomość tego, że w tym roku pewnie nie uda się wykonać całościowo zadania, natomiast istotnym aby rozszerzyć dokumentacje projektowąo wnioskowany odcinek drogi. Zastępca Burmistrza Siechnic Lesław Kubik poinformował, iż wnioskowane przez radną Katarzynę Nowak-Pokorny zadanie nie może być realizowane w ramach rozszerzenia omawianego zadania ze względu na ustalony harmonogram prac. W chwili obecnej realizacja zadania byłaby możliwa tylko ze środków własnych gminy. Za przyjęciem uchwały Rady Miejskiej nr XXXVIII/325/21 w sprawie przejęcia od Powiatu Wrocławskiego zadania zarządzania odcinkami publicznych dróg powiatowych w ramach realizacji programu „Bezpieczna droga” w zakresie inwestora głosowało 21 radnych.

Ad.10.  Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Gminie Wrocław przez opracowanie dokumentacji projektowej. Kierownik Wydziału Inwestycyjnego Karina Chojnacka-Netter poinformowała, że na 2021 rok planuje się wykonanie zadania inwestycyjnego budowy chodnika wraz z przejściem dla pieszych przy ul. Brochowskiej oraz Koreańskiej  w Iwinach.  Planowany do realizacji odcinek drogi jest pod zarządem Prezydenta Wrocławia a podjęcie uchwały o proponowanym brzmieniu jest niezbędne do podpisania umowy o udzielenie pomocy rzeczowej dla Gminy Wrocław celem realizacji inwestycji. Przewodniczący Komisji Gospodarczej i Rozwoju Gminy Michał Młyńczak przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Gmina Fair Play Jakub Kłosiński przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość Andrzej Dulski przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Za przyjęciem uchwały Rady Miejskiej nr XXXVIII/326/21 udzielenia pomocy rzeczowej Gminie Wrocław przez opracowanie dokumentacji projektowej głosowało 21 radnych.

Ad.11.  Projekt uchwały Rady Miejskiej   w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Wrocławskiemu z przeznaczeniem na realizację zadania pn. Utrzymanie i rozwój Systemu Informacji Przestrzennej Powiatu Wrocławskiego wroSIP w roku 2021. Zastępca Kierownika Wydziału Gospodarki Przestrzennej i NieruchomościBeata Parkitna  poinformowała, iż kwota dotacji przeznaczonej przez Gminę Siechnice w ramach pomocy finansowej tj. 43 875,00 wydatkowana zostanie na rozwój systemu Informacji Przestrzennej oraz jego ciągłe udoskonalanie. Przewodniczący Komisji Gospodarczej i Rozwoju Gminy Michał Młyńczak przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Gmina Fair Play Jakub Kłosiński przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość Andrzej Dulski przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Za przyjęciem uchwały Rady Miejskiej nr XXXVIII/327/21 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Wrocławskiemu z przeznaczeniem na realizację zadania pn. Utrzymanie i rozwój Systemu Informacji Przestrzennej Powiatu Wrocławskiego wroSIP w roku 2021 głosowało 21 radnych.

Ad.12.    Projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Siechnice. Kierownik Wydziału Komunalnego Marta Parusel poinformowała, iż przedkłada pod głosowanie projekt uchwały dotyczący zmian w stawkach za wynajem lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Siechnice oraz dostosowuje zapisy do przepisów obowiązującego prawa. Wprowadzone do uchwały zapisy pozwalają swobodnie dysponować lokalami bez wyszczególniania czy są to lokale socjalne czy też komunalne. Kierownik poinformowała, iż zaktualizowano stawki, które pozwalają na zakwalifikowanie danej rodziny do mieszkania w lokalach znajdujących się w zasobie mieszkaniowym gminy. Przewodniczący Komisji Gospodarczej i Rozwoju Gminy Michał Młyńczak przedstawił pozytywną   opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Gmina Fair Play Jakub Kłosiński przedstawił pozytywną  opinię o projekcie uchwały.

Przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość Andrzej Dulski przedstawił pozytywną opinię o projekcie uchwały.

Za przyjęciem uchwały Rady Miejskiej nr XXXVIII/328/21 w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Siechnice głosowało 21 radnych.

Ad.13.  Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Kasprowicz poinformował, iż do biura rady wpłynęły 3 zapytania oraz 2 interpelacje radnych.

Burmistrz Siechnic Milan Ušák poinformował, że z dniem 31 stycznia 2021 roku zakończył pracę Pan Sylwester Graczyk- Prezes Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. Jednocześnie Burmistrz przekazał informację, iż funkcję prezesa ZGK Sp. z o.o. od dnia 1 lutego 2021 r. pełni Pan Piotr Brzuzek. Burmistrz Siechnic Milan Ušák oraz Zastępca Burmistrza Lesław Kubik podziękowali Panu Sylwestrowi Graczykowi za współpracę oraz zaangażowanie w pracę oraz rozwój Spółki.

Ad.14.  Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Kasprowicz poinformował, że do biura rady nie wpłynęły wolne wnioski od radnych.

Obrady trwały od godz. 800 do 9 31.

Protokołowała

A.Pawłowska-Skiba


 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..